zaterdag 23 mei 2015

Boekhouden anno 1970


De basis voor deze pagina's is een bladzij uit het kasboek van mijn tante Wiep uit april 1970. Dat heb ik in stukken opgeplakt en licht bedekt met gesso. Er overheen heb ik diverse lichte kleuren distress gesponst. De cijfers zijn met zwart gestempeld en ingekleurd met verfstiften, een lesje blenden. Daarna heb afdrukken gemaakt van mijn oma(de dame met de hoed), de danseres van kit 152 en van de IBFS potjes en die ingekleurd met deels inkt en deels verfstiften. Met behulp van het stencil van Alice, posca stiften en inkt heb ik het meisje links gemaakt. Met het spetter stencil heb ik de stempelafdrukken omlijnd en er omheen met roze gesponst, daarna heb ik de kleine spetters ramdom met oranje gesponst. Nog een laag heb ik gemaakt door afdrukken van de boom en de 'spikkel'bol (van een heel oud sheet) te maken. Om wat pit in het geheel te krijgen heb ik met zwart 'snippers' Leonies-geld afgedrukt en de '20' met een stift overgetrokken. Tot besluit heb ik met een witte stift Alice en de cijfers omlijnd. Het resultaat is een lichte vrolijke pagina geworden. Vind ik :-)

Voor wie het leuk vind wat bedragen uit 1970: Het wekelijkse kostgeld ( zij woonde bij oma) was 40 gulden, ze tankte regelmatig voor maximaal fl. 20,00, het ziekenfonds was 77,70 (blijkbaar per half jaar!). Autobanden (geen idee hoeveel) Fl. 30,80 en een duur bezoekje aan de garage was 90,53 gulden. De huur van de praktijkruimte was 110 gulden per maand en een voetbehandeling (zij was ook pedicure) kostte 4,25 of 4,75. Dat waren nog eens tijden..... 
Fijne Pinksteren! 

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je prachtige bijdrage aan de Stampinback Challenge!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is dit SUPER mooi Josje, hier houd ik ook erg van.
    Heb zelf ook zo,n boek. Heerlijk om in te werken.
    groetjes Ballie (Bennarda)

    BeantwoordenVerwijderen